Sunday, December 28, 2008

6 kupang 5 duit

16:10 Dia-lah, Yang telah menurunkan air hujan dari langit untuk kamu, sebagiannya menjadi minuman dan sebagiannya (menyuburkan) tumbuh-tumbuhan, yang pada (tempat tumbuhnya) kamu menggembalakan ternakmu.

15:22 Dan Kami telah meniupkan angin untuk mengawinkan (tumbuh-tumbuhan) dan Kami turunkan hujan dari langit, lalu Kami beri minum kamu dengan air itu, dan sekali-kali bukanlah kamu yang menyimpannya.

memang air sumber rezeki allah dikurniakan kepada kita secara percuma sejak dari dulu lagi mau pun sekarang kalau mau. tapi para kapitalis komersialkan untuk kebersihan dan kesihatan konon. baik mineral water or oxigen enriched mineral water. kita pun terima.

kerajaan buat kemudahan ni untuk kita. kita terima kerna masih murah. cuma 6 kupang 5 duit (per 1000 litre kut or 1000 cubic meter .. *dont know lah angka sebenar* - tolong la pebetui kalau tak betui). bayangkan sekarang ni depa komersialise sampai sebotoi (600ml) i.e. yg tak sampai 1 litre tuh @ seringgit 2 kupang (setengah kedai jual @1.30). mahal lagi dari petrol yg diproses loh. yg oxigen enriched tuh lagi mahal le.

petrol dah turun @ 1.80 /litre, air mineral @ 2.00 /litre.

thats life di duniawi.
wallah-hu-a'lam


p/s: paksu masih minum yg @ 0.65 /1000litre (of coz berfilter)

1 comment:

Anonymous said...

Salam Paksu, begitulah gomen sekarang. Minyak turun harga barang lain naik. Dulu masa minyak naik tinggi abt 78sen additional per liter, semua barang naik kerana transportation naik begitu juga roti canai. Bila minyak turun tanya mamak roti canai, dia kata roti canai dia tak pakai minyak petrol. memang susah gitu. tak palah kita kena berdikit2lah dan bersabarlah..Pidah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...