Thursday, January 10, 2008

HIJRAH BARU

sempena tahun baru hijrah1429 marilah kita berdoa agar tuhan memberkati dan memberi rahmat kpd kita, keluarga kita, serta muslimin dan muslimat. memohon ampun kehadrat illahi serta memberi kebahgian di dunia dan di akhirat. amin.

H-A-T-I tu mau jaga ...
  • Hati perlu baik, kerna dia rumah allah. biar ada nur sampai dan masuk dlm hati. jika inginkan nur, maka bersihkan hati dgn mengingati allah. hapuskan dari keinginan nafsu dan duniawi. nescaya dipenuhi dgn makrifah dan sifat2 terpuji/asrar.
  • Akhlak yg mulia agar senang hidup kita di dunia dan akhirat.
  • Takwa kpd allah subhanahuwaata'ala dan jgn sesekali menyengutukannya. buat apa yg disuruh dan tinggal apa yg dilarang. maka (dia gerenti) syurgalah tempat kita kekal didalamnya.
  • Ilmu dan iman kena ada. dalam usaha kita membaiki amal kita.

wallahu-a'lam

p/s: mai kita posa 9 - 10 muharram

3 comments:

Anonymous said...

Assalamu'alaikum,
Saya ade blog baru di http://efenem.wordpress.com

Salam Ma'al Hijrah 1429 kepada toksu sekeluarga

PakSu said...

extrovert? hope u r ... it'll make an excellent doc then. cheers.

Anonymous said...

Assalamualaikum wrt,

To all my cousins and mak dan bapa penakan yg dikasihi dan dihormati, bersama-samalah kita semua agar dapat berkumpul kat Rumah Makcik pada seawal Jumaat (25th Jan). Family Chef Pak Lang akan masak pada hari tu (sodap tu...). Lagi pun meriah lah sikit kalau ada family members yang datang awal bantu serba sikit kalau tak bantu tak pa janji or at least dapat memceriakan majlis. Kalau tak dapat datang tak boleh nak buat apa laa tapi make sure 26th tu dapat datang awal sikit. Pak Cik masih di Hospital lagi mungkin kena buat kemo sebelum balik "cuti" dari Hospital. Tema pakaian on 26th Maroon/Merah.

Our Pak Su dan Pak Ngah hopefully dapat menggepalai majlis on 26th tu since Pak Cik tak dapat nak bergerak cergas dan keadaan dah agak lemah (bagi pihak keluarga Haji Ahmad). Pak Su dgn Pak Ngah ja yang kami boleh depend on and rely on. Suatu masa lagi kami pulak kena cari antara cousin-cousin (lelaki) nak jadi chairman ... calon calonnya adalah...ahahahaha tak de calon laa...

Wassalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...