Saturday, May 12, 2007

BACA QURAN

dulu masa budak2, paksu pernah juga berangan2 nak jadi ustaz al-hafiz. yaalah ... itu adalah di diantara 5 cita2 yg paksu dok perasan nak jadi bila besar (cuma tinggal angan2 saja). kalau nak tau yg 4 lagi tuh .. tunggu dulu di episod akan datang.

jadi .. bila dah 'senior' macam ni, paksu masih berminat nak 'berlagu' macam kebanyakan al-hafiz2 (bukan macam qari musabaqah tu). tapi kalau nak hapai tuh mungkin will take some time. rupa2nya bila nak berlagu kita kenalah baca lancar dulu. dan perlu belajar lagi dan faham tang mana nak berenti dengan sebutan/ tajwid yg betul ..... etc. etc.

kawan2 masjid dok ajak juga join kelas tajwid. tapi paksu dok buat liat lagi kerna sedikit sebanyak pasai tajwid pernah juga paksu belajar (masuk kelas) dulu. dan paksu juga ada cd 'al-quran' yg boleh buat panduan tentang tajwid. cuma yg paksu interested nak fasih dan berlagu dgn baik.

so .. paksu mula dok search di internet.

alhamdulillah .. so far, paksu dah dapat dua w/site yg boleh tolong pebetui bacaan kita:

hope wsite di atas ni berguna kpd yg berminat. kalau sapa2 tau wsite lain tolong2lah bagi tau kat paksu sama. insyaallah... boleh kita belajar pelan2.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...