Wednesday, April 30, 2008

HAMPIR KPD ALLAH

bila melihat sesuatu yg hampir ... allah lebih hampir drpd sesuatu itu. walaupun berasa tak khusyuk/ tak seronok ... kita harus baiki ibadat kita. kata tok guru ... janganlah berputus asa. buat juga dengan harapan allah akan terima. i.e. hampirkan diri kpd allah.

wirid2 tambahan yg paksu dpt dari tok guru, elok di amal pada tiap pagi/subuh dan petang/asar (sebaik2nya di ulang 3 kali). wiridnya pendik saja. macam ni: (sambil tapak tangan kanan di letak ke dada/hati).

  • subha-nal-malikil-khuddus-sil-qal-la-khil-faq-'al ( 7 kali)
  • إِن يَشَأۡ يُذۡهِبۡڪُمۡ وَيَأۡتِ بِخَلۡقٍ۬ جَدِيدٍ۬. وَمَا ذَٲلِكَ عَلَى ٱللَّهِ بِعَزِيزٍ۬ inyasyak-yuzth-hib-kum-wayak-ti-bi-qal-khin-jadid. wa-ma-ztha-lika-'alallah-hi-bi-'aziz (1 kali) - refer surah Faathir ayat 16 dan 17. juga surah Ibrahim ayat 19 dan 20.
later on, bila dah terer upload dlm bahasa arab(huruf jawi), nanti paksu upload lain. insyaallah.
wallah-hu-a'lam.

1 comment:

Anonymous said...

Ahlamdulillah buat Pak Su.

Dunia sekarang pun semakin berubah, dah menuju keakhir zaman, dimana manusia sekarang pun dah mula bercakaran, tuduh menuduh sama ada bermotifkan politik bagi ahli politik atau tidak bagi yang tak berpolitik..Glasier semakin mencair, matahari semakin panas bahangnya, hujan dan ribut membawa kepada banjir dan taufan, kebuluran akibat kemiskinan tak berupaya membeli makanan...semua ini membawa kepada kematian...Inilah DUNIA yang menuju kearah akhir zaman..bersyukurlah dengan apa yang diperolehi dan nikmati dengan sebaik baik yang mungkin..elakkan pembaziran...Bersyukur dengan Negara kita yang buat masa ni aman damai dan terselamat dari bencana..HANYA RENUNGAN SEMATA MATA.

Quotes:
"Begin with an error of an inch and end by being a thousand miles off the mark..Learning is a treasure that will follow its owner everywhere"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...